Jeg er 24 år, mangler vitnemål fra VGS, nå vil jeg studere. Hva nå? - Forum

10.06.2017 16:44   Jack Hawke

Hei!

Jeg skal prøve å fatte meg i korthet:
Jeg er 24år, gikk ut i fra VGS i 2011 der jeg gikk 3-årig medier og kommunikasjon. Jeg strøk på matematikk P-Y (mener jeg å huske at faget het) Det er så klart ekstremt flaut å stryke i det, men det får nå være slik. Jeg tok opp eksamen senere i faget i skolens regi, men jeg strøk der også.
Ett år senere tok jeg faget som privatist på Sonans i Oslo, men jaggu strøk jeg der også. Shit.
Jeg antar at jeg har en slags form for dyskalkuli, siden jeg opprinnelig tror at jeg er på nivå med en barneskole-elev når det kommer til matte.

Noen år har nå gått, jeg er 24 år og jeg vil gjerne studere igjen. Jeg har absolutt ikke lyst, men jeg føler at jeg må. Høyere utdanning er nok langt frem i tid, men jeg må i hvert fall ha et vitnemål. Det er første prioritet. Da kommer spørsmålet - hva gjør jeg nå? Ta opp fag igjen som privatist, og deretter få et vitnemål? Da må jeg i så fall stå for egen læring og jeg er usikker på om jeg klarer å lære meg nok matematikk selv til å klare og stå på en eksamen.

Videre så kan jeg innrømme at jeg har absolutt null og niks peiling på hva mine andre karakterer fra VGS er. Jeg har faktisk ikke den minste anelse. Jeg kan nok si en ting - de er ikke bra. Er det mulig å be om en kopi av karakterene mine fra VGS?

Per i dag har jeg en kundeservice-jobb som jeg absolutt elsker og ikke har lyst til å gå fra. Men jeg forstår at det ikke er bærekraftig i lengden.

Jaja, nok om det. Det var en liten rant fra min side, håper å få noen hjelp og tips fra folk. :) Tusen takk på forhånd for svar!

Mvh Jack