Godkjente timer? - Forum

16.06.2011 06:19   Per C

I den siste tiden har det ryktes at studenter kommer hjem med timer som ikke er godkjent av Luftfartsmyndighetene i Norge. Luftfartsmyndighetene kan informere meg at dette er Luftfartsskolen sin feil. Hvordan kan dette ha seg? Og er det sant at elevene må dekke det økonomiske her selv? Og hvordan kommer jeg i kontakt med flere elever som er påvirket av dette?


RE: Godkjente timer?
02.08.2012 15:14   TA

Det har vist seg at Luftfartsmyndighetene feilaktig har underkjent studentenes flytimer. Denne feilen ble det ryddet opp i på tampen av 2011. Det var med andre ord ikke Luftfartsskolens feil. Se link: www.luftfartsskolen.no/post.php?vis=153


RE: Godkjente timer?
05.03.2013 13:45   PR

Saken er ikke ryddet opp i og deler av utdanningen er fortsatt underkjent. 100PIC tid ble etter at elevene klagde til Samf.Dep godkjent. 50XC tid er fortsatt underkjent. Mange elever får ikke avlagt eksamen og flere elever har lagt hele sin utdanning på hyllen for godt. Luftfartsskolen har ikke tatt noe ansvar for elevene men derimot ekskludert enkeltpersoner. 22 elever har etter anbefaling fra studentorganisasjonen ANSA blitt satt i kontakt med Advokater. ANSA har opphørt alt samarbeid med Luftfartsskolen og rettet krass kritikk til deres behandling av elevene. Luftfartsskolen nektet også å møte elevene i forliksrådet. Noe som førte til ekstra kostnader for de allerede berørte elevene. At du får en link til LFS sine sider (hvor de kan framlegge saken som de selv vil) er bare et nytt forsøk på å lure til seg elever. Skal ligge en del dokumentasjon på nett vedrørende denne saken om du søker litt rundt. Mener selv at LFS skylder meg penger. Ikke bare pga:" at prisene ble justert opp under utdanning - store deler av utdanningen underkjent" men også pga et ATPL kurs. Vil tro den totale verdien på tapet ved å ha gått ved LFS dreier seg om 100 000,- kr klassen. Vurderer du denne skolen ville jeg prøvd å komme i kontakt med elever som gikk ved skolen fra 2008 - 2010. Vi avdekket at det var over 50 missfornøyde elever de her årene. Over 20 har vært i forhandlingsmøter med advokater fra begge parter. I ettertid har de tillitsvalgte for elevene blitt ekskludert av skolen. PPL - CPL: 100 000 USD Pilot equipemnt: 4000 USD ATPL Course: 8000 USD School refuse to talk to you and acts like a 10th grader. Only to get the worst reputation in flightschool history - Priceless!


Luftfartsskolen